حمایت DAAD آلمان از تاسیس مرکز مطالعات موسیقی شناسی در دانشگاه گیلان

04 12 2021
کد خبر : 4050887
تعداد بازدید : 480

طرح «تاسیس مرکز مطالعات موسیقی شناسی(اتنوموزیکولوژی) در دانشگاه گیلان» مورد حمایت موسسه تبادل آکادمیک آلمان(DAAD) قرار گرفت.

در تابستان سال 1400  و پس از تصویب تاسیس رشته موسیقی شناسی (اتنوموزیکولوژی) در مقطع ارشد در دانشگاه گیلان، گروه موسیقی دانشگاه گیلان با همکاری دانشگاه هیلدسهایم در فراخوان 2021 موسسه تبادل آکادمیک آلمان (DAAD) با عنوان "گفتگوی دانشگاهی با جهان اسلام" با ارسال طرحی با عنوان «تاسیس مرکز مطالعات موسیقی شناسی(اتنوموزیکولوژی) در دانشگاه گیلان» شرکت کرد.
شایان ذکر است که گروه موسیقی دانشکده هنر و معماری دانشگاه گیلان در راستای تفاهم نامه منعقد شده بین دانشگاه گیلان و دانشگاه هیلدسهایم آلمان در سال 1395 در این فراخوان حضور یافت. پس از ارزیابی های موسسه
DAAD از بین طرحهای دریافت شده، طرح گروه موسیقی دانشگاه گیلان موفق به جذب حمایت مالی DAAD به مبلغ 90 هزار یورو شد. برگزاری دوره‌های دانش افزایی برای اساتید، برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان، تهیه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای تاسیس آرشیو فرهنگ‌های صوتی ایران در دانشگاه گیلان، تجهیز کتابخانه دانشکده هنر و معماری به منابع روز در حوزه موسیقی شناسی و همچنین برگزاری دوره‌های آشنایی با موسیقی ایران برای دانشجویان آلمانی، از مهم‌ترین محورهای این پروژه است. لازم به ذکر است که موسسه تبادل آکادمیک آلمان(DAAD)، در چارچوب برنامه «گفتگوی دانشگاهی با جهان اسلام»، در سال 2022 میلادی این پروژه را حمایت مالی می‌کند و امکان تمدید پروژه برای سال 2023 نیز وجود دارد.

 


دسته بندی :
اخبار

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

17 03 2024

پیام تبریک رئیس دانشکده هنر و معماری به مناسبت فرارسیدن سال نو

بسم الله الرحمن الرحیم یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ ز کوی یار میآید نسیم باد نوروزی از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی در سایه لطف و عنایات الهی شاهد رخدادی نویدبخش و زمینه ساز تحول معنوی و مادی هستیم. همزمانی بهار و دگرگونی شگرف طبیعت با بهار ایمان و دگرگونی جان، ماه مبارک رمضان، فرصتی است برای اندیشیدن به زیبایی و عظمت پروردگار متعال در رستاخیز دل و دیده. فرارسیدن ایام خوش بهار و ماه مبارک رمضان را به همه عزیزان، اساتید، یاوران علمی و دانشجویان و مجموعه بزرگ دانشکده هنر و معماری تبریک عرض می نمایم و ضمن سپاس از تلاش های بیدریغتان  رشد و شکوفایی روزافزون را برای  همه عزیزان از درگاه خداوند متعال خواهانم. امید است در سایه انوار تابناک قرآن کریم و فضایل ماه مبارک رمضان سعادتمند، سرافراز و سلامت باشید.