تالیف کتاب معماری خانه های قاجاری لاهیجان و نظام کنترل ساختمانی مرتبط با آن توسط دکتر مجتبی پوراحمدی هیات علمی گروه معماری

06 11 2020
کد خبر : 4053592
تعداد بازدید : 312

کتاب «معماری خانه های قاجاری لاهیجان و نظام کنترل ساختمانی مرتبط با آن» تألیف دکتر مجتبی پوراحمدی استادیار محترم گروه معماری توسط انتشارات دانشگاه گیلان منتشر گردید. شهر لاهیجان دارای یکی از آخرین بقایای بافت های تاریخی ارزشمند در حاشیه جنوبی دریای خزر می باشد که به رغم آسیب های فراوان، هنوز کم و بیش خصوصیات یک بافت تاریخی منسجم را به نمایش می گذارد.  کتاب حاضر در دو بخش اصلی تنظیم شده است. در بخش اول معماری خانه های قاجاری لاهیجان مورد بررسی قرار گرفته و تلاش شده است تا اصول و قواعد حاکم بر آن در حد امکان شناسایی و تدوین گردد. در بخش دوم در راستای دستیابی به هماهنگی بین حفاظت و توسعه در بافت تاریخی این شهر، تلاش شده است تا پس از نگاهی نقادانه به ساخت و سازهای جدید در این بافت شهری، بر نقش کلیدی نظام کنترل ساختمانی تأکید گردد. کتاب، مشحون از تصاویر مرتبط با معماری تاریخی شهر لاهیجان است. این کتاب 339 صفحه در قطع رحلی و دارای چاپ رنگی می باشد. همچنین، مدارک فنی مربوط به 23 نمونه از خانه های قاجاری ارزشمند این شهر در ضمیمه کتاب ارائه گردیده است.


دسته بندی :
اخبار

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

17 03 2024

پیام تبریک رئیس دانشکده هنر و معماری به مناسبت فرارسیدن سال نو

بسم الله الرحمن الرحیم یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ ز کوی یار میآید نسیم باد نوروزی از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی در سایه لطف و عنایات الهی شاهد رخدادی نویدبخش و زمینه ساز تحول معنوی و مادی هستیم. همزمانی بهار و دگرگونی شگرف طبیعت با بهار ایمان و دگرگونی جان، ماه مبارک رمضان، فرصتی است برای اندیشیدن به زیبایی و عظمت پروردگار متعال در رستاخیز دل و دیده. فرارسیدن ایام خوش بهار و ماه مبارک رمضان را به همه عزیزان، اساتید، یاوران علمی و دانشجویان و مجموعه بزرگ دانشکده هنر و معماری تبریک عرض می نمایم و ضمن سپاس از تلاش های بیدریغتان  رشد و شکوفایی روزافزون را برای  همه عزیزان از درگاه خداوند متعال خواهانم. امید است در سایه انوار تابناک قرآن کریم و فضایل ماه مبارک رمضان سعادتمند، سرافراز و سلامت باشید.