برگزاری دومین جشنواره ملی رفاقتی موسیقی دانشگاه گیلان

18 12 2019
کد خبر : 4054091
تعداد بازدید : 263

مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی رفاقتی موسیقی در تالار شهید مطهری دانشگاه گیلان برگزار شد.

در ابتدای مراسم علیرضا شاهینی دبیر جشنواره ملی رفاقتی موسیقی و از دانشجویان گروه موسیقی دانشکده هنر و معماری ضمن خیرمقدم به حاضران، به عنوان دبیر کانون موسیقی، گزارشی از برگزاری اولین جشنواره رفاقتی موسیقی و هفته موسیقی در دانشگاه گیلان را ارایه نمود. در ادامه افزود بیش از ۷۰ اثر توسط ۳۰۰ هنرمند در قالب تکنوازی، دو‌نوازی و گروه ‌نوازی از ۲۱ استان کشور در این جشنواره شرکت داشتند و پس از جمع ‌بندی نتایج حاصل از ارزیابی تخصصی، ۲۱ اجرا توسط ۶۰ هنرمند در بخش های موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی نواحی ایران و موسیقی سازهای کوبه ای ایران و همچنین بخش پژوهشی و ارائه مقاله پذیرفته و به مرحله نهایی راه یافتند.

در ادامه منصور حبیب دوست، استاد مشاور کانون موسیقی و ناظر جشنواره به سخنرانی پرداخت و ضمن تشکر از تلاش های دانشجویان کانون موسیقی برای برگزاری این جشنواره، به عنوان نماینده فرهنگی و اجتماعی دانشکده هنر و معماری به لزوم توجه به نسل جوان برای پیشبرد فرهنگ و هنر کشور تاکید کرد. همچنین ضمن بیان تاثیر متقابل سیاست و موسیقی در طول تاریخ، از دانشجویان کانون موسیقی برای عدم سیاست زدگی در برگزاری این جشنواره تشکر کرد.

پس از آن دکتر علی یعقوبی، مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به سخنرانی پیرامون نقش کارکردی موسیقی در جوامع مختلف به خصوص کشورمان پرداخت و به اهمیت این نقش و لزوم توجه به آن تاکید کرد. همپنین ایشان از زحمات استادان گروه موسیقی دانشگاه گیلان در ارزیابی اولیه آثار ارسالی تشکر کرد.

مهندس محمد هادی عسکری، مدیر کل امور پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم هم که به درخواست خود در انتها سخنرانی می کرد، به اهمیت نقش کانون ها در دانشگاه ها پرداخت. به نظر ایشان کانون ها جایی برای بهره برداری از ذخایر ارزشمند معنوی کشور هستنند و سهم بزرگی در ایجاد نشاط اجتماعی در دانشگاه ها دارند که دانشگاهها را بیش از پیش به سمت عقلانیت می برند. به نظر ایشان تجربه نشان می دهد دانشجویانی که در دوران تحصیل، در مشارکت های اجتماعی، فعالانه شرکت می کنند، انسان های به غایت موفق تری پس از دوران دانش آموختگی هستند.

یاد آور می شود دومین جشنواره رفاقتی موسیقی دانشگاه گیلان ویژه دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور، ۲۴ الی ۲۶ آذر ماه 98 در دانشگاه گیلان در حال برگزاری است.


دسته بندی :
اخبار

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

17 03 2024

پیام تبریک رئیس دانشکده هنر و معماری به مناسبت فرارسیدن سال نو

بسم الله الرحمن الرحیم یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ ز کوی یار میآید نسیم باد نوروزی از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی در سایه لطف و عنایات الهی شاهد رخدادی نویدبخش و زمینه ساز تحول معنوی و مادی هستیم. همزمانی بهار و دگرگونی شگرف طبیعت با بهار ایمان و دگرگونی جان، ماه مبارک رمضان، فرصتی است برای اندیشیدن به زیبایی و عظمت پروردگار متعال در رستاخیز دل و دیده. فرارسیدن ایام خوش بهار و ماه مبارک رمضان را به همه عزیزان، اساتید، یاوران علمی و دانشجویان و مجموعه بزرگ دانشکده هنر و معماری تبریک عرض می نمایم و ضمن سپاس از تلاش های بیدریغتان  رشد و شکوفایی روزافزون را برای  همه عزیزان از درگاه خداوند متعال خواهانم. امید است در سایه انوار تابناک قرآن کریم و فضایل ماه مبارک رمضان سعادتمند، سرافراز و سلامت باشید.