اتنوموزیکولوژی (موسیقی شناسی قومی) و طراحی شهری، دو رشته/گرایش جدید دانشکده از سال تحصیلی 1401-1400

18 09 2021
کد خبر : 4053148
تعداد بازدید : 421

گروه موسیقی این دانشکده که از سال 1385 در مقطع کارشناسی و در رشته نوازندگی موسیقی ایرانی آغاز به کار کرده و اعضای هیات علمی و دانشجویان آن افتخارات متعددی را کسب نموده اند، در چارچوب تفاهم نامه دانشگاه گیلان و دانشگاه هیلدس هایم و پس از برگزاری چندین کارگاه مشترک، از سال گذشته درخواست راه اندازی این رشته را ارائه داده بود که در جلسه مورخ 1400/04/06 شورای گسترش آموزش عالی به تصویب رسید.

موسیقی‌شناسی قومی، به بررسی «موسیقی غیرغربی»، «موسیقی قومی» یا «موسیقی جهانی» و مطالعه انسان شناختی موسیقی به مثابه یک پدیده خاص فرهنگی و جنبه‌ای جهان شمول از رفتار اجتماعی انسان می پردازد و پژوهش‌های آن معطوف به مسائل نظری خاص، از قبیل نقش موسیقی در درمان، نقش فرهنگی و نمادپردازی ادوات موسیقی، و رابطه زیباشناسی موسیقایی، ارزش‌ها، و قدرت اجتماعی آنها است.

 

گروه شهرسازی این دانشکده از سال 1383 تاسیس شده و علاوه بر دوره کارشناسی مهندسی شهرسازی، در مقطع ارشد و در گرایشهای برنامه ریزی منطقه ای و برنامه ریزی شهری نیز دانشجو می پذیرد. این گروه که در سال گذشته اولین ورودی های دوره دکترای شهرسازی را جذب نموده و اکنون بر اساس ابلاغیه شماره 99/943/1137 مورخ 1400/04/02 گرایش طراحی شهری را نیز به مجموعه گرایشهای دوره ارشد خود افزوده است.

طراحی شهری فعالیتی میان رشته‌ای می‌باشد که هدف آن پیشنهاد راه حل در راستای سامان بخشیدن به عرصه‌های عمومی شهری با توجه به مباحث هنری، اجتماعی، جامعه‌شناسی ، اقتصاد و روان‌شناسی است که در نهایت باعث ارتقاء شرایط زیست محیطی و زیبا سازی فضا و مکان‌های شهری و چشم اندازها می‌شود.


 


دسته بندی :
اخبار

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

17 03 2024

پیام تبریک رئیس دانشکده هنر و معماری به مناسبت فرارسیدن سال نو

بسم الله الرحمن الرحیم یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ ز کوی یار میآید نسیم باد نوروزی از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی در سایه لطف و عنایات الهی شاهد رخدادی نویدبخش و زمینه ساز تحول معنوی و مادی هستیم. همزمانی بهار و دگرگونی شگرف طبیعت با بهار ایمان و دگرگونی جان، ماه مبارک رمضان، فرصتی است برای اندیشیدن به زیبایی و عظمت پروردگار متعال در رستاخیز دل و دیده. فرارسیدن ایام خوش بهار و ماه مبارک رمضان را به همه عزیزان، اساتید، یاوران علمی و دانشجویان و مجموعه بزرگ دانشکده هنر و معماری تبریک عرض می نمایم و ضمن سپاس از تلاش های بیدریغتان  رشد و شکوفایی روزافزون را برای  همه عزیزان از درگاه خداوند متعال خواهانم. امید است در سایه انوار تابناک قرآن کریم و فضایل ماه مبارک رمضان سعادتمند، سرافراز و سلامت باشید.