کارگاه ها

کارگاه های چاپ دستی

فعالیتهای کارگاه های چاپ دستی بطور خلاصه شامل:

– چاپ سیلوگرافی(Xylography) شامل فعالیتهایی نظیر چاپهای برجسته که حکاکی با مغارهای مخصوص هر متریال نظیرچوب و یا لینولئوم و … می باشد که بعد از حکاکی مرکب با غلطک های بر روی صفحه حکاکی شده ( کلیشه ) گذاشته و توسط دستگاه پرس بصورت رنگی با چند کلیشه و یا تک رنگ چاپ می گردد. هرچاپ باید با کیفیت و ارزش برابر در تعداد  دلخواه تکثیر گردد و یا بصورت منوپرینت و یونیک انجام شود.

– چاپ کالکوگرافی (Chalcography) شامل فعالیتهایی نظیر چاپهای گود که حکاکی با مغارهای مخصوص حکاکی روی فلزاتی نظیر آهن، آلومینییوم، روی، برنج، پلکسی گلاس و مس ( در این کارگاه ترجیحاً مس و پلکسی ) به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم (استفاده از خورنده هایی نظیر اسید ) انجام میشود و بعد مرکب گذاری روی کلیشه بر روی مقوای ویژه چاپ گود توسط دستگاه پرس بصورت رنگی با چند کلیشه و تک رنگ با یک کلیشه با کیفیت و ارزش برابر در تعداد  دلخواه چاپ و تکثیر می شود و یا بصورت یونیک و منوپرینت چاپ شود.

– چاپ سری گرافی(Serigraphy) شامل فعالیتهایی نظیر چاپ با شابلون می باشد که طرح مورد نظر به روش عکاسی بر روی توری شابلون انتقال داده می شود . چاپ کلیشه آماده شده را می تواند بصورت  رنگی با چند شابلون و یا تک رنگ با یک شابلون  با کیفیت و ارزش برابر در تعداد  دلخواه با رنگهای مخصوص و متریال بر روی کاغذ، شیشه، سرامیک، سنگ،پارچه، پلاستیک و ….تکثیر گردد و یا بصورت یونیک و منوپرینت چاپ شود.

برای اطلاعات بیشتر به صفحه اینستاگرام چاپ دستی دانشجویان دانشکده هنر و معماری دانشگاه گیلان مراجعه فرمایید:

    @guilanuni_printmaking

 

14482808_1658489681059135_437757661107191808_n

نمونه هایی از چاپ کالکوگرافی

photo_2016-11-14_09-18-51

نمونه ای از چاپ سیلوگرافی